06 May 2010

kiama - Jarvis Bay - 2


البته گاهی پیدا کردن جا برای کمپینگ خودش داستانی داره . مکان های خاصی برای کمپینگ اختصاص داده شده و به این صورت نیست که آدم سرش رو بندازه پایین هر جا که دلش خواست بساط چادر رو پهن کنه. تا اونجا که من میدونم توی استرالیا یک سری مکان هایی رو برای کمپینگ و کاروان ها در نظر میگیرن که باید رزرو بشه  که ممکنه پولی یا مجانی باشه نسبت به امکاناتی که وجود داره . جنگل های  استرالیا  بسیار متراکم  هستند و وجود انواع  و اقسام جک و جونور ها  مقدار ریسک پذیری آدم رو کم  می کنه. خلاصه خندان و خوشحال  شروع کردم به زنگ زدن اما امان از جای خالی. اصلان نمی فهمیدم منظورشون از اینکه جائی خالی برای چادر زدن ندارن چیه. تا باچشم خودم ندیدم باور نکردم : در یک محوطه بسته  و کوچک ،200 تا چادر بسیار نزدیک به هم قرار داشتن ، در صورتیکه درست اونور خیابون جنگل قرار داشت .این جور کمپینگ کردن را اصلان  نمی فهمم . کمپینگ کردن از نظر من بودن توی طبیعته، ندیدن هیچ نوع انسانی تا شعاع ۱۰ کیلومتری، جنگلی بودن، نداشتن هیچ نوع وسیله ای که تمدن حساب بشه هستش.حالا با این وضیت خیلی خورد تو ذوقم . خانوادهائی بودن که حتا تی وی هم آورده بودن که مبادا آب تو دلشون تکون بخوره.  این از مکان  .
از لحاظ جذب توریست چیزی که تو استرالیا به نظر من جالبه  پیدا کردن جذابیت های توریستی شهر های مختلف و ایجاد بستر مناسب برای گسترش توریسمه . نمونه های مختلفی رو از این قبیل رو سراغ دارم. استفاده از منابع  طبیعی یکی از اونهاست. بسیاری از شهرهای استرالیا دارای مناظر بکر و منحصر بفردی هستند که با ایجاد امکانات مناسب و تبلیغات مرتبط به توریست ها شناسانده میشن. کیاما و جارویس بی ،۲  تا از شهرهای مقصد بودن که از امکانات  بالقوه طبیعی نهایت استفاده رو برده بودن. کیاما به فاصله یک ساعت و نیم رانندگی از سیدنی قرار داره.چیزی که در این شهر باعث اومدن توریست ها میشه وجود حفره های آبفشانه. ارتفاع این آبفشان ها حتا در روز های بادی به صد متر هم میرسه  و صد البته خطرناک . من در نگاه اول عاشق این شهر شدم. یکی از کاندیدادهای من برای زندگی در بازنشستگی . شهر در کنار اقیانوش تاسمانیا بر روی تپه بناشده . خیابون اصلی شهر به روی ساحل زیبای قرار داره و پر است از رستوران های کوزی با غذاهای عالی لوکال
حفره های آب فشان از دو نوع سنگ آذرین تشکیل شده که در طول زمان یکی از اون ها بیشتر از اون یکی دچار فرسایش شده و باعث بوجود آمدن سوراخ های متفاوت شده. منطقه جالبی بود.  دوباره به این شهر با صفا با چمن زارهای سبز باز خواهم گشت . در عکس پایین یک مقایسه ساده بین ارتفاع آب و مقیاس انسانی ، عظمت این بلو هل رودر یک روز آفتابی و بدون باد  نشون می ده



No comments:

Free counter and web stats